pl | en

Marketing

Karta opisu przedmiotu (sylabus)

Informacje podstawowe

Kierunek studiów
Informatyka i Ekonometria
Specjalność
-
Jednostka organizacyjna
UEP
Poziom kształcenia
studia drugiego stopnia
Forma studiów
stacjonarne
Profil kształcenia
ogólnoakademicki
Cykl dydaktyczny
2020/2021
Kod przedmiotu
UEPIiES.28A.27.20
Język wykładowy
Polski
Obligatoryjność
Obowiązkowy
Blok zajęciowy
Blok A
Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa
Robert Romanowski
Okres
Semestr 4
Forma zaliczenia
Zaliczenie

Forma prowadzenia i godziny zajęć
  • Uczestnictwo w ćwiczeniach: 30
Liczba punktów ECTS
2

Cele uczenia się dla przedmiotu

C1 Wyjaśnienie istoty koncepcji marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem
C2 Określenie głównych czynników otoczenia przedsiębiorstwa
C3 Wyjaśnienie uwarunkowań zachowań nabywców
C4 Zaprezentowanie strategii instrumentalnych marketingu mix

Wymagania wstępne

Ekonomia, Podstawy zarządzania

Efekty uczenia się dla przedmiotu

Kod Efekty w zakresie Kierunkowe efekty uczenia się Metody weryfikacji
Wiedzy
W1 Zna istotę i genezę marketingu K2_W01 Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami
W2 Ma wiedzę o ewolucji koncepcji marketingu K2_W02 Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami
W3 Ma wiedzę o zachowaniach nabywców i badaniach marketingowych K2_W03, K2_W08 Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami
W4 Ma wiedzę o strategiach instrumentalnych marketingu mix K2_W07 Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami
Umiejętności
U1 Potrafi określić główne cechy marketingu jako koncepcji zarządzania K2_U01 Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami
U2 Potrafi zastosować metody diagnozowania potrzeb nabywców K2_U02 Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami
U3 Potrafi dokonać oceny skuteczności strategii instrumentalnej marketingu-mix K2_U06 Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami
Kompetencji społecznych
K1 Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się z uwagi na dynamikę zmian w gospodarce K2_K01 Sprawdzian pisemny testowy, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach
K2 Dostrzega znaczenie czynników społecznych i ekologicznych w wyjaśnianiu istoty marketingu K2_U10 Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami
K3 Potrafi określać priorytety sprzyjające realizacji zadań i osiągnięć celów K2_K04 Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach

Treści programowe

Lp. Treści programowe Cele kształcenia dla przedmiotu Efekty uczenia się dla przedmiotu
1. Istota i geneza marketingu. C1 W1, U1, K1
2. Ewolucja orientacji rynkowych przedsiębiorstw. C1 W2, U1, K1
3. Czynniki mikro- i makrootoczenia przedsiębiorstwa C2 W2, U1, K2
4. Analiza trendów konsumpcyjnych C2 W2, U1, K2
5. Podstawy zachowań nabywców C3 W3, U2, K2
6. Analiza segmentacyjna rynku C3 W3, U2, K2
7. Strategie konkurowania przedsiębiorstw C2 W2, U1, K3
8. kolokwium 1 C1, C2, C3 W1, W2, W3, U1, U2, K1, K2
9. Strategie produktu C4 W4, U3, K3
10. Zarządzanie marką C4 W4, U3, K3
11. Strategie cen i marż C4 W4, U3, K3
12. Zarządzanie logistyką i kanałami dystrybucji C4 W4, U3, K3
13. Strategia promocji C4 W4, U3, K3
14. Instrumenty promocji C4 W4, U3, K3
15. Kolokwium 2 C4 W4, U3, K3

Literatura

Obowiązkowa
  1. H. Mruk, B. Pilarczyk, M. Sławińska, Marketing. Koncepcje-strategie-trendy, Wyd. UEP, Poznań 2012
  2. H.Mruk,Marketing.Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa,Wydawnictwo Naukowe PWN,Warszawa 2012
  3. A.Czubała(red),Podstawy marketingu,PWE,Warszawa 2012
  4. L.Garbarski(red),Marketing.Koncepcja skutecznych działań,PWE,Warszawa 2011
Zalecana
  1. Ph. Kotler, Marketing, Rebis, Poznań 2005
  2. Kompendium wiedzy o marketingu, red. H. Mruk, B. Pilarczyk, PWN, Warszawa 2006
  3. P.Doyle,Marketing wartości,Wydawnictwo FELBERG SJA,Warszawa 2003
  4. G.Rosa(red),Zarządzanie marketingowe,Wydawnictwo C.H.Beck,Warszawa 2012
  5. J.W.Wiktor,Komunikacja marketingowa,PWN,Warszawa.2013

Informacje rozszerzone

Metody nauczania:

Wykład konwersatoryjny, Wykład z prezentacją multimedialną, Dyskusja, Analiza przypadków

Metody nauczania Sposób zaliczenia Warunki zaliczenia przedmiotu
Ćwiczenia Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach

Rozliczenie punktów ECTS

Forma aktywności studenta Średnia liczba godzin* przeznaczonych na zrealizowane aktywności
Uczestnictwo w ćwiczeniach 30
Przygotowanie do sprawdzianu/ kolokwium 30
Łączny nakład pracy studenta
Liczba godzin
60
ECTS
2.0
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela
Liczba godzin
30
ECTS
1.0
Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym
Liczba godzin
30
ECTS
1.0

* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut