Marketing
Karta opisu przedmiotu (sylabus)
Okres
Semestr 4
|
Forma zaliczenia
Zaliczenie
Forma prowadzenia i godziny zajęć
|
Liczba punktów ECTS
2
|
C1 | Wyjaśnienie istoty koncepcji marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem |
C2 | Określenie głównych czynników otoczenia przedsiębiorstwa |
C3 | Wyjaśnienie uwarunkowań zachowań nabywców |
C4 | Zaprezentowanie strategii instrumentalnych marketingu mix |
Ekonomia, Podstawy zarządzania
Kod | Efekty w zakresie | Kierunkowe efekty uczenia się | Metody weryfikacji |
Wiedzy | |||
W1 | Zna istotę i genezę marketingu | K2_W01 | Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami |
W2 | Ma wiedzę o ewolucji koncepcji marketingu | K2_W02 | Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami |
W3 | Ma wiedzę o zachowaniach nabywców i badaniach marketingowych | K2_W03, K2_W08 | Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami |
W4 | Ma wiedzę o strategiach instrumentalnych marketingu mix | K2_W07 | Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami |
Umiejętności | |||
U1 | Potrafi określić główne cechy marketingu jako koncepcji zarządzania | K2_U01 | Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami |
U2 | Potrafi zastosować metody diagnozowania potrzeb nabywców | K2_U02 | Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami |
U3 | Potrafi dokonać oceny skuteczności strategii instrumentalnej marketingu-mix | K2_U06 | Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami |
Kompetencji społecznych | |||
K1 | Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się z uwagi na dynamikę zmian w gospodarce | K2_K01 | Sprawdzian pisemny testowy, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach |
K2 | Dostrzega znaczenie czynników społecznych i ekologicznych w wyjaśnianiu istoty marketingu | K2_U10 | Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami |
K3 | Potrafi określać priorytety sprzyjające realizacji zadań i osiągnięć celów | K2_K04 | Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach |
Lp. | Treści programowe | Cele kształcenia dla przedmiotu | Efekty uczenia się dla przedmiotu |
1. | Istota i geneza marketingu. | C1 | W1, U1, K1 |
2. | Ewolucja orientacji rynkowych przedsiębiorstw. | C1 | W2, U1, K1 |
3. | Czynniki mikro- i makrootoczenia przedsiębiorstwa | C2 | W2, U1, K2 |
4. | Analiza trendów konsumpcyjnych | C2 | W2, U1, K2 |
5. | Podstawy zachowań nabywców | C3 | W3, U2, K2 |
6. | Analiza segmentacyjna rynku | C3 | W3, U2, K2 |
7. | Strategie konkurowania przedsiębiorstw | C2 | W2, U1, K3 |
8. | kolokwium 1 | C1, C2, C3 | W1, W2, W3, U1, U2, K1, K2 |
9. | Strategie produktu | C4 | W4, U3, K3 |
10. | Zarządzanie marką | C4 | W4, U3, K3 |
11. | Strategie cen i marż | C4 | W4, U3, K3 |
12. | Zarządzanie logistyką i kanałami dystrybucji | C4 | W4, U3, K3 |
13. | Strategia promocji | C4 | W4, U3, K3 |
14. | Instrumenty promocji | C4 | W4, U3, K3 |
15. | Kolokwium 2 | C4 | W4, U3, K3 |
Wykład konwersatoryjny, Wykład z prezentacją multimedialną, Dyskusja, Analiza przypadków
Metody nauczania | Sposób zaliczenia | Warunki zaliczenia przedmiotu |
---|---|---|
Ćwiczenia | Sprawdzian pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach |
Forma aktywności studenta | Średnia liczba godzin* przeznaczonych na zrealizowane aktywności | |
Uczestnictwo w ćwiczeniach | 30 | |
Przygotowanie do sprawdzianu/ kolokwium | 30 | |
Łączny nakład pracy studenta |
Liczba godzin
60
|
ECTS
2.0
|
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela |
Liczba godzin
30
|
ECTS
1.0
|
Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym |
Liczba godzin
30
|
ECTS
1.0
|
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut