pl en
en
Marketing
Syllabus

Basic information

Field of study*
Informatics and Econometrics
Specialisation
-
Organizational unit
UEP
Level of qualification
Second-cycle programme
Mode of study
Full-time
Track
General academic
Didactic cycle
2020/2021
Subject code
UEPIiES.28A.27.20
Language of instruction
Polish
Mandatory
Obligatory
Block
Block A
Person responsible for the content of the syllabus
Robert Romanowski
Period
Semester 4
Method of evaluation
Assessment

Activities and hours
  • Participation in classes: 30
Number of ECTS points
2

Subject’s educational aims

C1 N/A : Wyjaśnienie istoty koncepcji marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem
C2 N/A : Określenie głównych czynników otoczenia przedsiębiorstwa
C3 N/A : Wyjaśnienie uwarunkowań zachowań nabywców
C4 N/A : Zaprezentowanie strategii instrumentalnych marketingu mix

Entry requirements

Ekonomia, Podstawy zarządzania

Subject's learning outcomes

Code Outcomes in terms of Effects Examination methods
Knowledge
W1 N/A : Zna istotę i genezę marketingu K2_W01 Final quiz, Final test
W2 N/A : Ma wiedzę o ewolucji koncepcji marketingu K2_W02 Final quiz, Final test
W3 N/A : Ma wiedzę o zachowaniach nabywców i badaniach marketingowych K2_W03, K2_W08 Final quiz, Final test
W4 N/A : Ma wiedzę o strategiach instrumentalnych marketingu mix K2_W07 Final quiz, Final test
Skills
U1 N/A : Potrafi określić główne cechy marketingu jako koncepcji zarządzania K2_U01 Final quiz, Final test
U2 N/A : Potrafi zastosować metody diagnozowania potrzeb nabywców K2_U02 Final quiz, Final test
U3 N/A : Potrafi dokonać oceny skuteczności strategii instrumentalnej marketingu-mix K2_U06 Final quiz, Final test
Social competences
K1 N/A : Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się z uwagi na dynamikę zmian w gospodarce K2_K01 Final quiz, Class participation
K2 N/A : Dostrzega znaczenie czynników społecznych i ekologicznych w wyjaśnianiu istoty marketingu K2_U10 Final quiz, Final test
K3 N/A : Potrafi określać priorytety sprzyjające realizacji zadań i osiągnięć celów K2_K04 Final quiz, Final test, Class participation

Study content

No. Course content Subject's educational goals Subject's learning outcomes
1. N/A : Istota i geneza marketingu. C1 W1, U1, K1
2. N/A : Ewolucja orientacji rynkowych przedsiębiorstw. C1 W2, U1, K1
3. N/A : Czynniki mikro- i makrootoczenia przedsiębiorstwa C2 W2, U1, K2
4. N/A : Analiza trendów konsumpcyjnych C2 W2, U1, K2
5. N/A : Podstawy zachowań nabywców C3 W3, U2, K2
6. N/A : Analiza segmentacyjna rynku C3 W3, U2, K2
7. N/A : Strategie konkurowania przedsiębiorstw C2 W2, U1, K3
8. N/A : kolokwium 1 C1, C2, C3 W1, W2, W3, U1, U2, K1, K2
9. N/A : Strategie produktu C4 W4, U3, K3
10. N/A : Zarządzanie marką C4 W4, U3, K3
11. N/A : Strategie cen i marż C4 W4, U3, K3
12. N/A : Zarządzanie logistyką i kanałami dystrybucji C4 W4, U3, K3
13. N/A : Strategia promocji C4 W4, U3, K3
14. N/A : Instrumenty promocji C4 W4, U3, K3
15. N/A : Kolokwium 2 C4 W4, U3, K3

Bibliography

Obligatory
  1. H. Mruk, B. Pilarczyk, M. Sławińska, Marketing. Koncepcje-strategie-trendy, Wyd. UEP, Poznań 2012
  2. H.Mruk,Marketing.Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa,Wydawnictwo Naukowe PWN,Warszawa 2012
  3. A.Czubała(red),Podstawy marketingu,PWE,Warszawa 2012
  4. L.Garbarski(red),Marketing.Koncepcja skutecznych działań,PWE,Warszawa 2011
Recommended
  1. Ph. Kotler, Marketing, Rebis, Poznań 2005
  2. Kompendium wiedzy o marketingu, red. H. Mruk, B. Pilarczyk, PWN, Warszawa 2006
  3. P.Doyle,Marketing wartości,Wydawnictwo FELBERG SJA,Warszawa 2003
  4. G.Rosa(red),Zarządzanie marketingowe,Wydawnictwo C.H.Beck,Warszawa 2012
  5. J.W.Wiktor,Komunikacja marketingowa,PWN,Warszawa.2013

Course advanced

Teaching methods:

Conversation lecture, Lecture with multimedia presentation, Discussion, Case study

Teaching methods Method of evaluation Credit conditions
Classes Final quiz, Final test, Class participation

Calculation of ECTS points

Activity form Activity hours*
Participation in classes 30
Preparation for test 30
Student workload
Hours
60
ECTS
2.0
Workload involving teacher
Hours
30
ECTS
1.0
Practical workload
Hours
30
ECTS
1.0

* one hour of classes = 45 minutes