pl | en

Marketing elektroniczny

Karta opisu przedmiotu (sylabus)

Informacje podstawowe

Kierunek studiów
Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze
Specjalność
Zarządzanie i finanse międzynarodowe
Jednostka organizacyjna
UEP
Poziom kształcenia
studia drugiego stopnia
Forma studiów
stacjonarne
Profil kształcenia
ogólnoakademicki
Cykl dydaktyczny
2020/2021
Kod przedmiotu
UEPMSG05S.28C.11290.20
Język wykładowy
Polski
Obligatoryjność
Do wyboru
Blok zajęciowy
Blok C
Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa
Marcin Wieczerzycki
Okres
Semestr 4
Forma zaliczenia
Zaliczenie

Forma prowadzenia i godziny zajęć
  • Uczestnictwo w wykładach: 30
Liczba punktów ECTS
3

Cele uczenia się dla przedmiotu

C1 Wprowadzenie do specyfiki współczesnego Marketingu Elektronicznego na rynku międzynarodowym
C2 Zapoznanie ze współczesnymi narzędziami Marketingu Elektronicznego
C3 Umiejętność poszukiwania niestandardowych rozwiązań problemów współczesnego Marketingu
C4 Zdolność wdrażania strategii marketingowych w skali globalnej z wykorzystaniem współczesnych narzędzi elektronicznych

Wymagania wstępne

Efekty uczenia się dla przedmiotu

Kod Efekty w zakresie Kierunkowe efekty uczenia się Metody weryfikacji
Wiedzy
W1 student posiada wiedzę z zakresu Marketingu Elektronicznego K2_W01, K2_W02, K2_W05, K2_W06 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie
W2 student zna podstawowe narzędzia Marketingu Elektronicznego stosowane przez współczesne przedsiębiorstwa K2_W01, K2_W02, K2_W05, K2_W06 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie
W3 student dysponuje wiedzą dotyczącą skutecznych strategii współczesnych przedsiębiorstw wykorzystujących Marketing Elektroniczny w swojej działalności K2_W01, K2_W02, K2_W05, K2_W06 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie
Umiejętności
U1 student potrafi rozpoznać i zinterpretować szanse i zagrożenia w otoczeniu (w szczególności w międzynarodowym otoczeniu dostępnym poprzez narzędzia elektroniczne) K2_U01, K2_U02, K2_U06 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie
U2 student potrafi wybrać prawidłowe działania marketingowe w odniesieniu do zastanej sytuacji K2_U01, K2_U02, K2_U06 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie
U3 student potrafi zaplanować prawidłową strategię wykorzystania odpowiednich narzędzi Marketingu Elektronicznego K2_U01, K2_U02, K2_U06 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie
U4 student potrafi aktywnie wspierać i rozwijać działania przedsiębiorstw z zakresu Marketingu Elektronicznego K2_U01, K2_U02, K2_U06 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie
Kompetencji społecznych
K1 student jest wrażliwy na „ludzki” kontekst bezpośredniej relacji konsumenta z przedsiębiorstwem K2_U17, K2_K03, K2_K04 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
K2 student rozpoznaje znaczenie wielopłaszczyznowej komunikacji w odniesieniu do budowy lojalności konsumenta K2_U17, K2_K03, K2_K04 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
K3 student jest świadomy zalet więzi społecznych i potrafi aktywnie je rozwijać K2_U17, K2_K03, K2_K04 Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji

Treści programowe

Lp. Treści programowe Cele kształcenia dla przedmiotu Efekty uczenia się dla przedmiotu
1. Specyfika internetu jako obszaru działalności marketingowej przedsiębiorstwa C1 W1, U1, K1
2. Pozycja i charakter konsumenta w marketingu elektronicznym C1, C3, C4 W1, W2, W3, U1, U2, K1, K2, K3
3. Content marketing i marketing wirusowy C1, C3, C4 W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3
4. Marketing mobilny C1, C2, C3, C4 W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3
5. Marketing w mediach społecznościowych C1, C2, C3, C4 W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3
6. Niekonwencjonalne strategie komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych C2, C4 W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3
7. Monitoring mediów i analiza sentymentu C2, C3, C4 W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3
8. Influencer marketing C1, C2, C3, C4 W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3
9. Real-time marketing C1, C2, C3, C4 W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3
10. Istota i narzędzia e-commerce C3, C4 W1, W2, U2, U3, K2, K3
11. Marketing w wyszukiwarkach C2, C3, C4 W1, W2, W3, U1, U3, U4, K2
12. E-mail marketing C1, C2, C3, C4 W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3
13. Analiza skuteczności marketingu elektronicznego C2, C3 W1, W2, U1, U2, U3, K1, K2, K3
14. Zalety i wyzwania marketingu elektronicznego C1, C2, C3, C4 W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3
15. Etyka w marketingu elektronicznym C1, C2, C3, C4 W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2

Literatura

Obowiązkowa
  1. Królewski, Jarosław; Sala, Paweł (red.) (2016). E-marketing. Współczesne trendy. Warszawa: PWN
  2. Kotler, Philip; Kartajaya, Hermawan; Setiawan Iwan (2017). Marketing 4.0. Era cyfrowa. Warszawa: MT Biznes
  3. Kingsnorth, Simon (2016). Digital Marketing Strategy : An Integrated Approach to Online Marketing. London: Kogan Page
Zalecana
  1. Stawarz-Garcia, Barbara (2018). Content Marketing i Social Media. Warszawa: PWN
  2. Szpunar, Magdalena (2012). Nowe-stare medium. Internet między tworzeniem nowych modeli komunikacyjnych a reprodukowaniem schematów komunikowania masowego. Warszawa: IFiS PAN

Informacje rozszerzone

Metody nauczania:

Metoda projektów , Wykład konwersatoryjny, Wykład z prezentacją multimedialną, Analiza przypadków

Metody nauczania Sposób zaliczenia Warunki zaliczenia przedmiotu
Wykład Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji

Rozliczenie punktów ECTS

Forma aktywności studenta Średnia liczba godzin* przeznaczonych na zrealizowane aktywności
Uczestnictwo w wykładach 30
Konsultacje z prowadzącym/i zajęcia 10
Przygotowanie prezentacji multimedialnej 10
Przygotowanie projektu 15
Przeprowadzenie badań empirycznych 20
Łączny nakład pracy studenta
Liczba godzin
85
ECTS
3.0
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela
Liczba godzin
40
ECTS
1.5
Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym
Liczba godzin
35
ECTS
1.0

* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut