pl | en

Współczesne strategie marketingowe na rynkach zagranicznych

Karta opisu przedmiotu (sylabus)

Informacje podstawowe

Kierunek studiów
Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze
Specjalność
-
Jednostka organizacyjna
UEP
Poziom kształcenia
studia drugiego stopnia
Forma studiów
stacjonarne
Profil kształcenia
ogólnoakademicki
Cykl dydaktyczny
2020/2021
Kod przedmiotu
UEPMSGS.22B.8416.20
Język wykładowy
Polski
Obligatoryjność
Obowiązkowy
Blok zajęciowy
Blok B
Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa
Adam Dymitrowski
Okres
Semestr 2
Forma zaliczenia
Egzamin

Forma prowadzenia i godziny zajęć
  • Uczestnictwo w ćwiczeniach: 30
  • Uczestnictwo w wykładach: 30
Liczba punktów ECTS
6

Cele uczenia się dla przedmiotu

C1 Przedstawienie najnowszych koncepcji działań marketingowych firm na rynkach zagranicznych
C2 Wskazanie na znaczenie marketingu internetowego i nowych niekonwencjonalnych form komunikacji marketingowej
C3 Przedstawienie roli społecznej odpowiedzialności biznesu w działaniach marketingowych wraz z marketingiem organizacji non-profit
C4 Zapoznanie ze złożonymi typami relacji biznesowych i sposobami zarządzaniem nimi w międzynarodowych działaniach marketingowych

Wymagania wstępne

Podstawy Marketingu, Marketing międzynarodowy

Efekty uczenia się dla przedmiotu

Kod Efekty w zakresie Kierunkowe efekty uczenia się Metody weryfikacji
Wiedzy
W1 Student rozpoznaje najnowsze koncepcje w kontekście działań marketingowych firm na rynkach zagranicznych K2_W01, K2_W02, K2_W14, K2_W15 Egzamin pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami
W2 Student rozpznaje wpływ internetu na działania marketingowe i nowe niekonwencjonalne formy komunikacji marketingowej K2_W01, K2_W02, K2_W14, K2_W15 Egzamin pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami
W3 Student identyfikuje rolę społecznej odpowiedzialności biznesu w działaniach marketingowych wraz z marketingiem organizacji non-profit K2_W01, K2_W02, K2_W14, K2_W15 Egzamin pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami
W4 Student rozpoznaje złożone relacje biznesowe i zarządzanie nimi w międzynarodowej działalności marketingowej K2_W01, K2_W02, K2_W14, K2_W15 Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Projekt grupowy / praca w grupie
Umiejętności
U1 student krytycznie ocenia tradycyjne działania marketingowe na arenie międzynarodowej K2_U02, K2_U03 Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
U2 Student planuje strategię marketingową firmy na rynkach zagranicznych z uwzględnieniem współczesnych warunków rynkowych K2_U05, K2_U06, K2_U07 Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
Kompetencji społecznych
K1 Student potrafi pracować w grupie i prowadzić dyskusję grupową K2_U17, K2_K03, K2_K04 Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
K2 Student potrafi uzasadnić swoją opinię K2_K01, K2_K04 Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji

Treści programowe

Lp. Treści programowe Cele kształcenia dla przedmiotu Efekty uczenia się dla przedmiotu
1. Marketing – Wprowadzenie C1 W1, U1, U2
2. Pozycjonowanie produktu i firmy na rynku międzynarodowym - współczesne koncepcje C1 W1, U1, U2, K1, K2
3. Co-branding na rynku międzynarodowym C1, C2 W1, W2, U1, U2, K1, K2
4. Społeczności konsumenckie i zaangażowanie konsumentów w globalny rozwój produktów - prosumenci C1, C2 W1, W2, U1, U2, K1, K2
5. Marketing przychodzący i media społecznościowe C1, C2 W1, W2, U1, U2, K1, K2
6. Nieszablonowe formy komunikacji marketingowej C1, C2 W1, W2, U1, U2, K1, K2
7. Marketing luksusowych marek C1 W1, U1, U2, K1, K2
8. Pozycjonowanie zaawansowanych technologicznie produktów i usług na rynku międzynarodowym C1, C2 W1, W2, U1, U2, K1, K2
9. Społeczna odpowiedzialność biznesu na rynku zagranicznym C1, C3 W1, W3, U1, U2, K1, K2
10. Marketing organizacji non-profit na rynkach zagranicznych C1, C3 W1, W3, U1, U2, K1, K2
11. Globalne sieci biznesowe, różnorodność interesariuszy i relacji C1, C2, C4 W1, W2, W4, U1, U2, K1, K2
12. Global Account Management C1, C2, C4 W1, W2, W4, U1, U2, K1, K2

Literatura

Obowiązkowa
  1. K. Fonfara (ed.), The development of business networks in the company internationalisation proces, Poznań1.University of Economics Press, Poznań 2012
  2. Fonfara, K. (red.). (2014). Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka. Warszawa: PWN.
  3. Artykuły i case'y prezentowane podczas zajęć
Zalecana
  1. Artykuły i case'y prezentowane podczas zajęć
  2. Fonfara, K., Ratajczak-Mrozek, M., Małys, Ł. (red.). (2018). The Internationalisation Maturity of the Firm - A Business Relationships Perspective, Cambridge Scholars Publishing.

Informacje rozszerzone

Metody nauczania:

Metoda projektów , Burza mózgów, Wykład z prezentacją multimedialną, Dyskusja, Analiza przypadków, Rozwiązywanie zadań, Metody e-learningowe

Metody nauczania Sposób zaliczenia Warunki zaliczenia przedmiotu
Ćwiczenia Egzamin pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
Wykład Egzamin pisemny testowy, Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji

Rozliczenie punktów ECTS

Forma aktywności studenta Średnia liczba godzin* przeznaczonych na zrealizowane aktywności
Uczestnictwo w ćwiczeniach 30
Uczestnictwo w wykładach 30
Przygotowanie projektu 50
Uczestnictwo w egzaminie 2
Przygotowanie do egzaminu 38
Łączny nakład pracy studenta
Liczba godzin
150
ECTS
6.0
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela
Liczba godzin
62
ECTS
2.0
Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym
Liczba godzin
80
ECTS
3.0

* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut