![]() |
Karta opisu przedmiotu (sylabus)Kierunek studiów: Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze |
Nazwa przedmiotu | |||
---|---|---|---|
Podstawy marketingu | |||
Nazwa przedmiotu w języku angielskim | |||
Fundamentals of marketing | |||
Kod przedmiotu | Rok / semestr | Forma zaliczenia | |
UEPMSGS.12B.200.20 | 1 / 2 | Egzamin | |
Specjalność | Profil kształcenia | Poziom kształcenia | |
Wszystkie | ogólnoakademicki | studia pierwszego stopnia (licencjackie) | |
Forma studiów | Język wykładowy | Przedmiot | |
stacjonarne | Polski | Obowiązkowy | |
Godziny | Liczba punktów ECTS | Blok zajęciowy | |
Wykłady: 30 | Ćwiczenia: 30 | 6 | B |
Autor sylabusa | Milena Ratajczak-Mrozek | ||
Prowadzący | Marcin Wieczerzycki, Krzysztof Fonfara, Marcin Soniewicki, Adam Dymitrowski, Milena Ratajczak-Mrozek, Bartosz Deszczyński, Aleksandra Hauke-Lopes, Łukasz Małys |
C1 | Poznanie i zrozumienie przez studentów istoty koncepcji marketingowego zorientowania przedsiębiorstwa i roli marketingu na różnych poziomach strategii firmy |
C2 | Poznanie przez studentów różnic między marketingiem B2C a B2B oraz założeń marketingu partnerskiego |
C3 | Przedstawienie i zrozumienie przez studentów istoty planowania i zarządzania marketingowego |
C4 | Poznanie przez studentów koncepcji marketing-mix i zarządzania wszystkimi narzędziami marketingu (produkt, promocja, cena, dystrybucja) |
Kod | Efekty w zakresie | Kierunkowe efekty uczenia się |
---|---|---|
Wiedzy | ||
W1 | Student potrafi określić cele i narzędzia stosowania strategii marketingowych przez przedsiębiorstwo | K1_W01, K1_W02, K1_W05, K1_W14, K1_W15 |
W2 | Student zna różnice pomiędzy marketingiem B2B i B2C oraz założenia marketingu partnerskiego | K1_W01, K1_W02, K1_W05, K1_W14 |
W3 | Student zna założenia planowania i zarządzania marketingowego | K1_W01, K1_W02, K1_W05, K1_W14 |
W4 | Student zna narzędzia strategii produktu (w tym marki produktu), promocji, dystrybucji i cen | K1_W01, K1_W02, K1_W05, K1_W14 |
Umiejętności | ||
U1 | Student potrafi przygotować podstawowe założenia planu marketingowego | K1_U01, K1_U02, K1_U06 |
U2 | Student potrafi przygotować kryteria segmentacji klientów | K1_U01, K1_U02, K1_U06 |
U3 | Student potrafi kształtować działania z zakresu wszystkich elementów marketingu-mix | K1_U01, K1_U02, K1_U06, K1_U09 |
U4 | Student posiada umiejętność prezentowania własnego stanowiska w zakresie strategii marketingowych | K1_U13 |
Kompetencji społecznych | ||
K1 | Student rozwija umiejętność kreatywnego myślenia | K1_K04 |
K2 | Student jest zorientowany na pracę w grupie | K1_K03 |
Lp. | Treści programowe | Cele uczenia się dla przedmiotu | Efekty uczenia się dla przedmiotu |
---|---|---|---|
1. | Marketing – wprowadzenie. Istota i wyróżniki orientacji marketingowej przedsiębiorstwa | C1 | W1, U3, U4, K1, K2 |
2. | Transformacja marketingowa przedsiębiorstwa.. Marketing zewnętrzny a marketing wewnętrzny. | C1, C2 | W2, W3, U2, U4, K1, K2 |
3. | Koncepcja marketingu mix a marketing partnerski | C1, C2, C3 | W1, W2, W3, W4, U3, U4, K1, K2 |
4. | Założenia planu marketingowego | C3 | W3, U1, K1, K2 |
5. | Segmentacja i zachowanie konsumenta | C3, C4 | W3, W4, U2, U3, U4, K1, K2 |
6. | Podstawy marketingowej strategii produktu | C3, C4 | W3, W4, U3, U4, K1, K2 |
7. | Kształtowanie strategii marki | C3, C4 | W3, W4, U3, U4, K1, K2 |
8. | Podstawy strategii promocji | C1, C3 | W1, W3, W4, U2, U3, U4, K1, K2 |
9. | Podstawy strategii dystrybucji | C3, C4 | W3, W4, U3, U4, K1, K2 |
10. | Podstawy strategii cen | C3, C4 | W3, W4, U3, U4, K1, K2 |
11. | Kształtowanie lojalności nabywców | C1, C3, C4 | W1, W3, W4, U3, U4, K1, K2 |
Wymagania wstępne | Student zna podstawowe założenia funkcjonowania gospodarki rynkowej oraz posiada umiejętność pracy indywidualnej i grupowej |
---|---|
Metody nauczania | Analiza tekstów , Metoda projektów , Burza mózgów, Wykład z prezentacją multimedialną, Dyskusja, Analiza przypadków, Rozwiązywanie zadań |
Sposób zaliczenia | Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami, Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Egzamin pisemny z otwartymi pytaniami |
Forma aktywności studenta | Średnia liczba godzin przeznaczonych na zrealizowane aktywności* | |
---|---|---|
Uczestnictwo w ćwiczeniach | 30 | |
Uczestnictwo w wykładach | 30 | |
Przygotowanie do egzaminu | 25 | |
Uczestnictwo w egzaminie | 2 | |
Przygotowanie do sprawdzianu/ kolokwium | 20 | |
Przygotowanie referatu | 25 | |
Przygotowanie do ćwiczeń | 20 | |
Zbieranie informacji do zadanej pracy | 10 | |
Łączny nakład pracy studenta |
Liczba godzin
162
|
ECTS
6
|
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela |
Liczba godzin
62
|
ECTS
2
|
Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym |
Liczba godzin
30
|
ECTS
1
|
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut
Kod efektu uczenia się dla przedmiotu | Metoda sprawdzenia | |||
Sprawdzian pisemny z otwartymi pytaniami | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach | Projekt grupowy / praca w grupie | Egzamin pisemny z otwartymi pytaniami | |
W1 | x | x | x | x |
W2 | x | x | x | x |
W3 | x | x | x | x |
W4 | x | x | x | x |
U1 | x | x | x | x |
U2 | x | x | x | x |
U3 | x | x | x | x |
U4 | x | x | x | x |
K1 | x | x | x | x |
K2 | x | x |