pl | en

Public Relations w turystyce

Karta opisu przedmiotu (sylabus)

Informacje podstawowe

Kierunek studiów
Gospodarka Turystyczna
Specjalność
Międzynarodowy Biznes Turystyczny
Jednostka organizacyjna
UEP
Poziom kształcenia
studia drugiego stopnia
Forma studiów
stacjonarne
Profil kształcenia
ogólnoakademicki
Cykl dydaktyczny
2019/2020
Kod przedmiotu
UEPGT03S.28B.11371.19
Język wykładowy
Polski
Obligatoryjność
Obowiązkowy
Blok zajęciowy
Blok B
Osoba odpowiedzialna za treść sylabusa
Bartosz Deszczyński
Okres
Semestr 4
Forma zaliczenia
Zaliczenie

Forma prowadzenia i godziny zajęć
  • Uczestnictwo w wykładach: 30
Liczba punktów ECTS
3

Cele uczenia się dla przedmiotu

C1 Poznanie miejsca PR wśród innych narzędzi promotion-mix
C2 Zapoznanie z narzędziami i technikami PR
C3 Zastosowanie PR w działalności turystycznej

Wymagania wstępne

Znajomość podstaw marketingu i podstaw funkcjonowania przedsiębiorstwa w gospodarce turystycznej

Efekty uczenia się dla przedmiotu

Kod Efekty w zakresie Kierunkowe efekty uczenia się Metody weryfikacji
Wiedzy
W1 Świadomość możliwości i ograniczeń stosowania PR na tle innych elementów promotion-mix K2_W01, K2_W04, K2_W14, K2_W15 Sprawdzian pisemny testowy, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
W2 Znajomość narzędzi PR K2_W01, K2_W04, K2_W14, K2_W15 Sprawdzian pisemny testowy, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
W3 Znajomość przykładów zastosowań PR przez podmioty rynku turystycznego K2_W01, K2_W04, K2_W14, K2_W15 Sprawdzian pisemny testowy, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
Umiejętności
U1 Umiejętność planowania kampanii PR K2_U01, K2_U02, K2_U14, K2_U15 Sprawdzian pisemny testowy, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
U2 Umiejętność współpracy z przedstawicielami mediów K2_U01, K2_U14, K2_U15 Sprawdzian pisemny testowy, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
U3 Umiejętność prowadzenia komunikacji poprzez nowoczesne media K2_U01, K2_U02, K2_U14, K2_U15 Sprawdzian pisemny testowy, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
Kompetencji społecznych
K1 Umiejętność pracy w grupie K2_U17, K2_K01, K2_K03 Sprawdzian pisemny testowy, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji
K2 Umiejętność prezentowania własnych poglądów na szerszym forum K2_U17, K2_K01, K2_K03 Sprawdzian pisemny testowy, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji

Treści programowe

Lp. Treści programowe Cele kształcenia dla przedmiotu Efekty uczenia się dla przedmiotu
1. Rola komunikacji w gospodarce turystycznej. Definicja i podstawowe założenia PR. C1 W1
2. Miejsce PR na tle innych elementów promotion-mix. Cele i ograniczenia PR w porównaniu z reklamą. C1 W1, U2
3. Narzędzia PR: media relations, sponsoring, lobbing, zarządzanie sytuacją kryzysową, Corporate Identity, wydawnictwa własne C2 W1, W2, U2
4. Wykorzystanie nowoczesnych mediów w PR C2 W1, W2, U2, U3, K2
5. Użyteczność i ograniczenia PR dla różnych podmiotów rynku turystycznego – tour operator C2, C3 W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2
6. Użyteczność i ograniczenia PR dla różnych podmiotów rynku turystycznego – sieć hoteli C2, C3 W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2
7. Użyteczność i ograniczenia PR dla różnych podmiotów rynku turystycznego – samorząd i władze ponadregionalne C2, C3 W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2
8. Użyteczność i ograniczenia PR dla różnych podmiotów rynku turystycznego – linie lotnicze, autokarowe i kolejowe C2, C3 W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2
9. Specyfika Public Relations przedsiębiorstwa w turystyce międzynarodowej. C2, C3 W2, W3, U1, U3

Literatura

Obowiązkowa
  1. Ćwiklińska J., Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej w turystyce cz. 2, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2012
  2. Ries A., Ries L., Upadek reklamy i wzlot public relations, PWE, Warszawa 2004
  3. Kruczek Z.,Walas B., Promocja i Informacja w Turystyce, Wydawnictwo Proksenia, Kraków 2010
Zalecana
  1. Holloway Ch. J., Robinson Ch. , Marketing w Turystyce, PWE 1997
  2. Meerman S. D. , Marketing i PR w czasie rzeczywistym. Wolter Kluwer, Warszawa 2011
  3. Black S., Public Relations, Dom Wydawniczy ABC Sp. z o.o., Warszawa 1999

Informacje rozszerzone

Metody nauczania:

Metoda projektów , Burza mózgów

Metody nauczania Sposób zaliczenia Warunki zaliczenia przedmiotu
Wykład Sprawdzian pisemny testowy, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji

Rozliczenie punktów ECTS

Forma aktywności studenta Średnia liczba godzin* przeznaczonych na zrealizowane aktywności
Przygotowanie projektu 50
Uczestnictwo w wykładach 30
Łączny nakład pracy studenta
Liczba godzin
80
ECTS
3.0
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela
Liczba godzin
30
ECTS
1.0
Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym
Liczba godzin
50
ECTS
2.0

* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut