A A A
pl | en
2024/2025 stacjonarne studia drugiego stopnia UEP

Design i komercjalizacja produktu

Informacje podstawowe:

  • studia w zakresie: nauk o jakości
  • nazwa kierunku: design i komercjalizacja produktu
  • studia: stacjonarne drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim
  • dyscyplina wiodąca: nauki o zarządzaniu i jakości

 

Studia magisterskie na kierunku design i komercjalizacja produktu zapewniają solidne podstawy do rozwoju kreatywności i umiejętności skutecznej implementacji wypracowanych pomysłów. W toku zróżnicowanych zajęć studenci nabywają kompetencje umożliwiające efektywną i twórczą pracę oraz rozwijanie idei nowych produktów żywnościowych oraz nieżywnościowych w oparciu o niezbędną wiedzę technologiczną, rynkową i organizacyjną. Studia są bardzo dobrym uzupełnieniem wcześniejszego etapu kształcenia w zakresie nauk o jakości, ale także interesującą ofertą dydaktyczną poszerzającą kompetencje absolwentów innych kierunków studiów.

 

Treści programowe kierunku design i komercjalizacja produktu skupiają się na rozpoznawaniu potrzeb i preferencji konsumentów, projektowaniu produktów zgodnie z rozpoznanymi kryteriami, zarządzaniu innowacjami, a także wprowadzaniu nowych produktów na rynek. Studenci mają możliwość opanowania umiejętności kreowania wartości użytkowej, estetycznej i marketingowej nowych produktów, budowania i implementacji strategii produktu/marki, rozwoju innowacji i efektywnego wykorzystywania dostępnych zasobów. Program studiów odnosi się również do kwestii zarządzania i oceny jakości produktów, opanowania standardowych i innowacyjnych metod badań, które pozwolą ocenić zarówno produkty żywnościowe, jak i nieżywnościowe.

 

Duża grupa zajęć na kierunku design i komercjalizacja produktu ma charakter projektowy i jest powiązana z praktycznym wykorzystaniem wiedzy i umiejętności nabywanych przez studentów w trakcie zajęć. Studenci mają możliwość kształtowania swojej ścieżki kształcenia wybierając dostosowane do swoich preferencji i zainteresowań przedmioty z puli wykładów do wyboru, które zostały zebrane w czterech blokach zajęć polskojęzycznych oraz jednym bloku wykładów w języku obcym. Mimo, iż program studiów nie przewiduje odrębnych specjalności, to każda edycja studiów pozostaje dopasowana do preferencji grupy studentów, którzy decydują się na określone przedmioty obieralne.

 

Zobacz pełny opis kierunku

Przedmiot Liczba godzin Punkty ECTS Forma weryfikacji Kod Blok
Badania marketingowe w projektowaniu produktów
Wykład: 15
Ćwiczenia: 30
4 Egzamin 1 B
Bezpieczeństwo i jakość produktów
Wykład: 30
Ćwiczenia: 30
4 Zaliczenie 1 A
Ekonomia menedżerska
Wykład: 30
Ćwiczenia: 30
5 Egzamin 1 A
Kulturowe uwarunkowania gospodarki
Wykład: 15
3 Zaliczenie 1 A
Modele predykcyjne w projektowaniu produktów
Wykład: 15
Ćwiczenia: 30
4 Zaliczenie 1 B
Ocena jakości produktów żywnościowych
Wykład: 30
Ćwiczenia: 45
6 Egzamin 1 B
Zarządzanie jakością
Wykład: 15
Ćwiczenia: 30
4 Egzamin 1 A
Przedmiot Liczba godzin Punkty ECTS Forma weryfikacji Kod Blok
Instrumentalne metody oceny produktów
Wykład: 15
Ćwiczenia: 30
4 Egzamin 1 B
Ocena jakości produktów nieżywnościowych
Wykład: 30
Ćwiczenia: 45
6 Egzamin 1 B
Seminarium dyplomowe
Seminarium: 15
4 Zaliczenie 1 C
Trendy estetyczne i rynkowe
Wykład: 15
1 Zaliczenie 1 C
Wprowadzenie do projektowania produktu
Wykład: 30
2 Zaliczenie 1 C
Wykład do wyboru I
Wykład: 30
2 Zaliczenie 5 C
Zachowania konsumentów
Wykład: 30
Ćwiczenia: 15
3 Egzamin 1 B
Zarządzanie projektem w rozwoju i komercjalizacji produktu
Wykład: 15
Ćwiczenia: 15
3 Zaliczenie 1 B
Zarządzanie zintegrowanym produktem
Wykład: 15
Ćwiczenia: 30
5 Egzamin 1 B
Przedmiot Liczba godzin Punkty ECTS Forma weryfikacji Kod Blok
Cyfrowe projektowanie produktu
Wykład: 15
Ćwiczenia: 15
2 Zaliczenie 1 C
Design thinking
Ćwiczenia: 15
1 Zaliczenie 1 C
Ekologiczna ocena wyrobów
Wykład: 15
Ćwiczenia: 15
3 Egzamin 1 B
Konsumencka ocena produktu
Wykład: 15
Ćwiczenia: 15
3 Egzamin 1 B
Ochrona własności intelektualnej i przemysłowej
Wykład: 15
1 Zaliczenie 1 A
Projektowanie i wzornictwo opakowań
Ćwiczenia: 15
1 Zaliczenie 1 C
Projektowanie produktu nieżywnościowego
Ćwiczenia: 30
3 Zaliczenie 1 C
Projektowanie produktu żywnościowego
Ćwiczenia: 30
3 Zaliczenie 1 C
Seminarium dyplomowe
Seminarium: 15
4 Zaliczenie 1 C
Wykład do wyboru II
Wykład: 30
2 Zaliczenie 5 C
Wykład do wyboru III
Wykład: 30
4 Egzamin 5 C
Zaawansowane planowanie jakości produktu
Wykład: 15
Ćwiczenia: 15
2 Zaliczenie 1 B
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Wykład: 15
1 Zaliczenie 1 B
Przedmiot Liczba godzin Punkty ECTS Forma weryfikacji Kod Blok
Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu
Wykład: 15
2 Zaliczenie 1 A
Komercjalizacja produktu
Wykład: 15
Ćwiczenia: 15
3 Egzamin 1 B
Konwersatorium w języku obcym
Wykład: 30
4 Zaliczenie 5 B
Seminarium dyplomowe
Seminarium: 30
14 Zaliczenie 1 C
Wykład do wyboru IV
Wykład: 30
2 Zaliczenie 5 C
Wykład z praktykiem
Wykład: 30
2 Zaliczenie 1 B
Zarządzanie innowacjami
Wykład: 15
Ćwiczenia: 15
2 Zaliczenie 1 B
Zarządzanie marką
Wykład: 15
1 Zaliczenie 1 C